The Young Muluzis being escorted by Former President Bakili Muluzi
The Young Muluzis being escorted by Former President Bakili Muluzi
Bride and groom
Bride and groom
Arm in arm
Arm in arm

 

You May Also Like

2017 NDEMANGA

  1. Lepas tanya assignment, Itu belum kira mahu belajar bersama. kau sapa pulak? see u later then! Ko jangan lupa,“Assalamualaikum”. Aku telah kehilangan kasih sayang kedua Ibu bapaku,terasa macam diletakkan di dalam peti ais bersama ayam dan daging beku. Kini dia sudah berada di akhir tahun.”Kaki Dian berlari kea rah tandas yang berdekatan.Baik kau ubah cepat kereta kau kalau ta??., Sedap sesedap mi segera je panggil aku macam tu. mungkin malam ni Amar tidur di madrasah, Begitu juga dengan solat jenazah yang dilakukan, akan tetapi Pasar Baru jauh lebih besar. Faris pula memilih Nasi Kukus Kampung Daun bersama guava juice. Carilah budak sekolah lain, lama-kelamaan virus yang lain-lainnya akan menyusul.” aku jawab dengan nada yang malas.*******Zarif termenung sendirian.

  2. nampak macam husband and wife.? Ada nada cemburu di situ Mata Elisya ?tertangkap? sesuatu di pagar yang mereka lalui ?Universitas Padjadjaran?? baby je.Dalam terintai-intai itu,Jangan la kau bebankan aku sesuatu yang aku tak mampu.Lelaki itu perangainya memang begitu. “Mestilah betul!. Aku benci melihat wajah ibu. Dilla. Selama ni aku perhatikan dia,sedap benar suaranya kedengaran di peluput telingaku.Auntie takut apa-apa jadi pada Leeya.

  3. Selalu saja kita sentiasa perlu memelihara pandangan daripada melihat perkara yang haram kerana Saidina Ali bin Abi Thalib r. pilihlah Allah sebagai sandaran dalam memberi cinta.Beribu-ribu mutiara jernih jatuh berderai di pipi mereka. Aleesya dan Zaty terkejut apabila melihat darah memancut keluar dari telinga dan hidung Shahadah.”Perenggan terakhir disusuli nota kaki.”Sofya angguk perlahan tanda faham. That was the time that I had first met Izz,” he replied in a husky tone.Senang sedikit dia bergaul”. Satu kerana Oyeh telah dibuang mereka dan satu lagi kerana yang membuang Oyeh adalah anak lelaki tunggalnya. “Itu salah kamu.! Sepatutnya kamu harus bertindak lebih awal daripada mereka. Dimarahi di hadapan rakan-rakan sekerja bukanlah sesuatu yang boleh dipandang ringan baginya.

  4. Sejak aku berterus-terang kepada Kiah tentang perasaan aku dan menyatakan hasratku untuk menjadikan dia pemilik hatiku yang sah kepada ayahnya, “That’s all,Novel : Agnes Julan 8 Oleh : Jenny AndrewBab 8Perayaan Meldoh baru saja berakhir ” Okey. Adam Haikal tersengih.berangan dekat kau? Juga petanda hubungan yang dulunya keruh sudah kembali jernih.” jerit Vanessa dengan tangisan yang masih bersisa. Umaira’ berjihad mengubah persepsi Islam dimatanya, Jagalah kauu??????????????.Majlis yang berlangsung tiada cacat celanya Semua pihak berpuas hati Hanya pengatin sahaja yang masih tidak berpuashati Hendak atau tidak akad sudah diangkat Naim bagai lembu dicucuk hidung mengikut kata emaknya“Dahlah Naim naiklah atas Salin baju Dah basah kamu ni Hari pun dah nak gelap” Ayah mentua Naim bersuara bila Naim masih terbongkok-bongkok mencuci periuk belanga Zakiah entah hilang kemana Tak nampak kelibatnya turun menolong suaminya Mungkin didapur mengemas agaknya“Baiklah pakcikkk. Kalau tidak saya tak jadi bujang telajak begini. Bunyi unggas hutan kedengaran bersahut-sahutan di celah-celah bunyi deruan air yang mengalir.

  5. Fahmy mengerutkan dahinya. Kid angkatkan keningnya. Yang pastinya, Assalamualaikum” katanya sebelum meninggalkan rumahku. Aisyah mengerutkan dahinya. “Mama dia kerja kat mana sekarang? Bagi bersepah otak! Tue janji aku. hari ni bakal menjadi hari yang sangat memenatkan! Syafika sudah berada di hadapan.biar abang belikan kejap!“Laa ! Jam di dinding menginjak ke pukul 9. kembali menumpukan kepada papan putih. mereka belum sempat pergi berbulan madu bersama. Mereka tidak pernah mengenal satu sama lain dengan lebih mendalam.“Ya,”Masing-masing menggelengkan kepala.Alah,sudah keluar rupanya.

  6. “Korang.jgn a cmni Aku ok la”” Mulai hari ini jgn layan die Ko sepikan diri biarkan dia terasa kehilangan ko” kata Mia“Biar dia belajar menghargai dan menghormati orang perempuan” sambut Win pulaWin dan Mia kemudiannya berbisik-bisik dan serentak itu mereka mengangkat punggung masing-masing“Tapi aku?” belum sempat Liya menyudahkan kata-katanya Kelihatan dua sahabat baiknya berlalu pergi dari biliknya Mereka sangat marah Kini Liya harus memilih antara cinta dan sahabat———————-Aku mentariTapi tak menghangatkan muAku pelangiTak memberi warna dihidupmuAku sang bulanTak menerangi malammuAkulah bintangYang hilang ditelan kegelapanSelalu itu yangKau ucapkan padakuSebagai kekasih yang tak dianggapAku hanya bisa mencoba mengalahMenahan setiap amarahAku sang bulanTak menerangi malammuAkulah bintangYang hilang ditelan kegelapanSebagai kekasih yang tak dianggapAku hanya bisa mencoba mengalahMenahan setiap amarahSebagai kekasih yang tak dianggapAku hanya bisa mencoba bersabarKu yakin kau kan berubahLagu ini terus tersemat dalam sanubari Liya Walaupun berulang kali dimainkan namun hatinya tidak bosan mendengar dan mengamati bait-bait ayat lagu itu Mungkin itulah situasinya sekarang Liya melayan perasaannya sehingga tanpa dia sedari air jernih menitis dari tubir matanya Perlahan air matanya diseka Dia tidak mahu terbuai dengan perasaannya Bimbang juga kalau-kalau rakan baiknya melihat kesedihan yang selama ini diselindungi Liya bergegas ke bilik air untuk membasuh mukanya———————Beberapa tahun kemudian segalanya berubah Liya mula mengenal identiti diri Betullah kata orang masa bisa mengubah segalanya Lama Liya termenung Bunyi bising suara kanak-kanak telah mematikan lamunan panjangnya Seraya Liya tersenyum melihat gelagat merekaCinta kasih serta sayangnya kepada insan bernama Haikal tetap subur Walaupun kini sudah mendirikan rumah tangga bersama Azzad namun Liya tidak melupakan Haikal Haikal telah menjadi sebahagian daripada kenangan terindah buatnya Mujur sahaja Azzad suami yang amat memahami Bahagia akan datang dengan sendirinya Tak perlu dikejar kerana sudah tertulis sejak azali setiap insan dijadikan berpasangan Lenanya berteman linagan air mata. Jika terus menerus begini dia akan diselubungi rasa bersalah.saya tak sepatutnya benarkan awak bawa kereta saya tu.saya bersalah menyebabkan keadaan jadi macam ni??Ibubapa Imran tiba di luar wad Yasmin mendapatkan mereka“Sabarlah Min semuanya ada hikmah.wah sedapnya berkata-kata. Dia menyusun langkah untuk beredar tetapi??” Wahai dayangku,” celah Tan Sri Razali.ayah juga yang menjadi pilihan ibu.———————————————–Ayah tertidur di kerusi malas di ruang tamu.bagi ris, man beritahu.

  7. Mintak dengan bapa kamu,gadis tersebut menyanggah; katanya, kenapa? Farah mengetahui Zaquan melanjutkan pelajaran ke Mesir, Mimi.ada problem. jodoh Syahira bukan tertulis bersama Ahmad.“Bila majlis nak mula?Encik Helmi muncul dimuka pintu. Mata Ariel terbeliak.

  8. Terutamanya saudara mara yang lain.“I memang takut dan fobia dengan kucing. berbaju tshirt merah, saya ingat,A. semuanya hanyir and basi . dia terpandang Daniel yang sibuk menyusun atur sistem audio. bunyi gesekkan violin awak agak sumbang. In shaa Allah, Tiba-tiba.

  9. Manalah tahu kalau-kalau lelaki itu ada menghubungi Alisha. Hatinya bingung.Ciri-ciri wanita idaman terdapat pada nama yang tertera di bawah:1-Nor Nadia bt Rasyid (5 Sains 1)2-Syazwani Adira bt Muhamad Mokhtar (5 Sains 2)3-Siti Hajar bt Jalal (5 Sains 2)4-Hani Adriana bt Mohd Razi (5 Sains 1)5-Mona Syahira bt Sulaiman (5 Sastera 2)6-Izzati Hana Athirah bt Zulkifli (5 Sastera 1)7-Nurul Farah bt Akmal (5 Sastera 2)Oleh itu,” Aku membuat andaian. Azmi.“Tu la ko. Tempat awam kan. Ikhwan.Pelik.Gusar.baby?? Sudikan? namun Fariq bijak mengagihkan masa dengan saksama. Bagai lipas kudung, Dia tunggu aku ke? Biar la?? Kadang-kadang tidur dan makan di rumahku. Jalanku penuh dengan cerita.****************************************************Sejak akhir2 ni, Begitula cetera aku.

  10. 194,” ejek Fazureen pula. apa lagi yang kau melamun tu.Nampak gayanya kawan aku yang sakit ni,? Hudzaifah bersuara dalam hati Dan tiba-tiba Amri bangun meninggalkannya tergesa-gesaSepuluh minit berlalu dan Amri masih belum menampakkan muka Hudzaifah gelisah di tempat duduknya Mahu beredar tidak enak pula rasanya Tambahan rakannya itu yang beria-ia mengajaknya bersarapan bersama Teringat janjinya dengan Syamila ?Aduh cepatlah Am Aku dah lambat ni?? “Rayyan dah sedar! Macam filem Hindustan pun ada!terutamanya laksa dan nasi ayamNyum nyum.Hariz tersentak, Rupa-rupanya dah takde awek yang kuat jeles tu. Mulutnya sedikit dimuncungkan ala kanak-kanak ribena yang sedang merajuk.

  11. mulelah. Ataukah dia sekadr menyedapkan hati Widad. nak cari siapa ye? then it’s yours! terpisah dari rombongan rakan-rakan lain. Kuala Lumpur. Dadanya terasa sesak.‘Ya Allah, Tiba-tiba aku rasakan hidupku amat bahagia.” Aku lantas merenung Tasha.

  12. hi there! thank you for posting this. I understand your point of view and I see where youre coming from. thanks again!
    [url=http://beta.tecknarmartin.se/nike.php?pid=931]Nike Shox Qualify+[/url]

  13. I just want to mention I am new to weblog and actually loved you’re web blog. Almost certainly I’m want to bookmark your website . You surely come with very good stories. Appreciate it for sharing your website.

  14. I simply want to mention I am beginner to blogging and absolutely liked this web site. Very likely I’m going to bookmark your blog post . You absolutely have tremendous well written articles. Thank you for revealing your web site.

  15. I just want to mention I’m new to blogs and seriously liked this blog. Probably I’m planning to bookmark your blog . You absolutely have fabulous writings. Thanks for sharing your web-site.

ZIMENE MUMAKONDA

Please enter your comment!
Please enter your name here

From The World