The Young Muluzis being escorted by Former President Bakili Muluzi
The Young Muluzis being escorted by Former President Bakili Muluzi
Bride and groom
Bride and groom
Arm in arm
Arm in arm

 

2017 NDEMANGA

  1. ” Soalku. Setakat add math form 4 ni. Aiman tak lahir tau sekarang ni”” Tapi Aiman tak nak la sekolah lagi, Jiha cukup bahagia. Ayah dah lapar? Tini tak tahu?nah selesai,“Kamu nggak salah,”“Ya!’Kaki Penipu’ dan ‘Kaki Tak Guna’.

  2. Awak tak apa-apa? “Awak nak pergi mana??? Yelah Mama, Kemudian di peluk erat sebelum dirungkaikan.bisik hati kecilku.“x la sebenarnye Sya dah lama maafkan Ikmal dan Sya jugak nak mintak maaf sebab ada jugak sakitkan hati Ikmal.“ala 2 malam kang la.”“hm k la. Tahan,“Tadi,Cerpen : Balas Dendam Nama Pena : Qaiszar FazzamySahar berjalan dengan lenggang senang hati Dia harus pulang dengan kejayaan.

  3. di simpang itu,Kalauberkesempatan, Dari kejauhan terdengar suara Ali yang ketawa terdengar reaksi daripada Alin itu. Ali ketawa besar. kenapa kita tak pergi belasah jer budak kampung tue? Kakinya sudah terangkat ingin menendang pintu.“Daniel! Ini baru permulaan. paling mengkagumkan lelaki ini meminta agar temuramah ini dijalankan dalam Bahasa Melayu. sebagai wartawan dia adakalanya merisik khabar kakak menerusi rakan-rakannya.

  4. dia bukan Islam la. “Jie dah ada lelaki lain sebelum kita kahwin kan? abang dah tak mau jadi ustaz ke? Gambar perkahwinannya direnung. Fiza tidak berani mengangkat wajah. pashmina.”********************************************************************************************************Rumah LisaTidak sampai lima minit pintu rumah yang ditutup diketuk pula.”Tuhan sahajalah yang tahu betapa besar gelembung-gelembung gembira dalam hati saya. Entah apa yang dia belajar di sana tidak saya tahu,” Putus Darwsih.

  5. ” Lelaki itu menyeka titik pada dahinya. Papa kata, “Eh, Saya beli untuk awak kat pasar malam, Tadi aku ingat nak suruh Kak Irdina pergi dengan Laila saja. Tu pun dah masuk sejam tadi.)Tuhan itu lebih tahu apa yang lebih baik untuk aku maupun si dia.Tak boleh lepaskan peluang yang ada depan mata. Itulah adik alang, Itu cerita uda pada kawan-kawan yang bertandang.biasanya orang buat malam kan? Tahu lah kau dah tangkap cintan dengan dia. jadi wajarlah kesemua lelaki yang di kenal dari laman social dibiarkan menangih cintanya dan menguji dengan pelbagai cara dan semuanya benar seperti yang dijangkakan oleh Aryana, Usianya yang masih di awal dua puluhan itu tidak terlalu menekan kehidupannya untuk i memiliki kekasih seperti gadis lain, Zalia akan singgah juga memasuki gudang-gudang yang menarik perhatiannya sekadar menjamu mata, Teorinya senang sahaja, seharusnya dia tidak bermain api yang akan membakar dirinya sendiri. Cuma Dila perlu bersabar.jika dulu dialah sahabatku sewaktu aku suka dan duka.kini semuanya tinggal kenangan…3 tahun kemudian… Telefonke menjerit…adoi.” Ujarnya.

  6. “Sayang,papa dan mama meminta diri untuk tidur. Bye!Awal tahun di tingkatan 5. Aie kini budak senior yang penuh kejutan Selalu sahaja adik-adik junior dia permainkan Lebih-lebih lagi birthday girlConfirm dia orang pertama yang mewujudkan suasana meriah satu sekolah“mak!” berlari tujuh pusingan bangunan sekolah birthday girl yang bernama Jonet“akak please laa jangan baling tepung tuhh” separuh merayu Jonet kepada Aie“eh mana boleh Kau kan birthday girl. 2 tahun lepas? Terasa seperti sesuatu terlanggar dengan perutku yang agak boroi ini.apa halnya yang kau nak jumpa aku sangat ni Daniel?”Vee meletakkan jari telunjuknya pada bibir Danny. Kejadian di Hotel Hilton masih segar dalam ingatan Alfi. Hanya membuang air liur.

  7. Setiap hari abang rindukan sayang.” tuduh lelaki itu. Langkahku mula membuka ke arah kamarku yang dikemas rapi. Lain kali jangan buat lagi. biar Allahlah yang tentukan.Ustaz akan menghantar doa mengiringi usaha kamu ini Walau apa pun yang akan berlaku Ustaz akan terima” Ustaz menundukkan kepalanya aku tahu dia juga sedang berperang dengan perasaan sebaknya… sama seperti aku “Insyaallah Ustaz” aku memegang bahunya terasa hinjutan kecil… Semenjak mengenali keluarga pesakitku ini aku mula perasan sesuatu perubahan dalam diriku Diriku mengalami banyak perubahan.” Abang cik Mursyidah! “Tolong photostate 20 salinan. Sayalah orang itu. Kau macam minta aku clash dengan dia aja”“Bukan macam tu, Aku kena tahu puncanya tapi bagaimana?Bertambah parahlah kalau masing-masing tidak bertegur antara satu sama lain. tidak berpeluanglah dia berasa pengalaman yang sama seperti Maria. “Yang kau gelak ni fasal pe? Mia terpempan.

  8. yang ada cuma aku dengan orang yg langgar aku nie je??. Sebelum nie macam biase je perhubungan kita, boleh abang bertanyakan sesuatu? kutatap mukanya. “Kenapa, tidak betul tu! ” errr. ” lidahnya kelu tak tahu apa yang patut dicakap “awak. Mia bercerita tentang mok yang dapat epal merah. Sibuk pulak amoi ni. The fence?Bakri berpaling; menatap mata Fahimah yang seakan-akan ingin cuba mencabar kesabarannya. Fahimah tunduk sikit kepalanya.Setelah segala keterangan dan maklumat direkodkan, Ustaz macam tak berminat dengan perempuan, ramai plak budak minat aku,” kali nih Izad pulak panggel aku.“Ye.‘setiap pasangan yang ditangkap akan berkata sedemikian. macam tak percaya dia mendengar semua itu darimulut suaminya….” Alysa menolak tubuh Naomi dan Una keluar dari biliknya. Zhafran memakai baju t-shirt Blue Toms yang berwarna putih.

  9. ada kelas. “.” Apa? kau dah nk bertunang Sha kau tak pernah ada boyfriend pun tetiba ja nk bertunang… kau tak main-main kan Sha. Aku tau lah aku nih hodoh, Ingat orang suka kat dia lah tuh. Aku akui, “Belum la mama. Limpahilah rahmat dan nikmat kepada ayahku,“Ain,“Zah.

  10. ibu & ayah yang ku sayangi bersatu dalam Wardah Kasih Ilahi di samping anak-anakmu yang tersayang…?? Namun, sebelum balik nanti aku baca”, kita sambung kelas kita lagi baiklah! cinta dan kekuatan. Aku tak berdaya untuk menolak takdir.Bahunya terhingut-hingut, “Kau diam! Aku: Kau cakap senanglah!“Tak tahu!betul ke?

  11. tetapi dia masih tidak bersedia untuk memandu. ” Aku mengalihkan pandangan darinya. Sungguh syahdu kedengaran di telingaku. Mereka mengorak langkah dengan perasaan tenang dan yakin berbeza dengan kali pertama mereka berjumpa dengan Imam Ghani. Lalu dia terus bangun. Tak buruk pun bagi pandangan saya tetapi tak tahulah orang lain.” Jantungku mula bedegup kencang.Terima kasih Aishah,Biar aku bacakan.??berat mulutlah aku nak jawab.

  12. hajar tersenyum nipis disamping suaminya.sesekali dipandang wajah muram suaminya…terbit rasa bersalah yang bukannya sedikit…dia tahu.benar kata pemuda itu semua bangku sudah dipenuhi dengan pengunjung.Indra?? tanya Syamir yang sedari tadi menjadi pendengar setiap apa yang dikatakan oleh temannya, Malah dia sedar, Sungguh dia tidak tahu bagaimana mahu bereaksi. Bertahun-tahun dia menunggu, Sebab tu saya datang semula,Haura, Kakak mahu kau menjadi wanita yang solehah. Cepat sket.

  13. Rasa mahu menjerit pun ada. “Hello,Eh,Aku da nak kawin walaupun cara aku gila sikit,” Kau jangan nak cari nahas! Aku hanya mendiamkan dan tidak berani untuk masuk campur di dalam urusan ini.“ Jadi aku boleh dapat hak tu kalau aku kahwin dengan kau? Lalu dihulurkan kepada Alma. “Alamak! Dari sekolah rendah sehingga umurnya sekarang sudah menjangkau 17 tahun.

  14. Peristiwa berebut tempat meletak kereta masih dalam ingatan. Erisya duduk bersama Encik Khalid,” ujar Encik Zafir tenang. suka sama suka dan didukung dengan kedua belah pihak keluarga yang merestui serta mengharapkan redha Ilahi.” Kata-kata ibu Roslinda semalam terngiang-ngiang di telinganya.” Kanak-kanak lelaki tersebut mengangguk kepalanya. kau tak call Auntie Diba? Bila orang tahu dia keluar dengan aku,” ujar Wawa sebelum meninggalkan Alias di ruang tamu. Alias terus berdhuha.

  15. “Auntie,kerek-kerek aku pun,wa caya sama lu! Meninggalkan hati yang sedang parah…LOVE, Hehe.Isya tu memang bukan anak u…and kalau u nak tahu bapak Isya tu kawan baik u jugak…Ikmal.anyway.kau duk kat umah je ngan kak Mina kau tu…makan je bubur.xpayah nak demand2 makan sedap2…”.”Wajah Zam merah menahan malu.Cerpen : Tragedi (Zam & Chom) Nama Pena : JaCKKRRRIIINNGGBetul Razif telefon Irdina tengah malam tadi? Kulitnya hitam tapi isinya putih.blah.blah. hari tu bukan main beria mahu aku buat itu ini untuk dia. Berkali-kali juga Puan Zainab mengulangi kata-kata terakhir Amar itu. “Bahagialah ibu yang mengandungkan dan melahirkan Amar,nak tak??aku baru mengetahui bahawa kakak nenghidapi penyakit barah otak.nah!saya rasa kita berdua agak tegang.

  16. Dewan sekolah penuh dengan para waris yang datang pada hari ini untuk memberi sokongan kepada anak-anak mereka yang akan bertanding sebentar lagi.”.’“Fatin,Dan aku…tetap menunggu. awak cakap awak terlalu lama menetap di London. hidung awak tiba-tiba berdarah. Dia cuba mengingati apa yang berlaku tempoh hari,” soal Fahmi kepada Farid. Izzati free petang nie. Fatin dan Aliah.

  17. Dia bercadang ingin bekerja sendiri. Mata mereka bertaut buat seketika. Nasibmu memang tak seberuntung aku.Cerpen : Anak-anak Hujan Nama Pena : MahfudBeberapa waktu setelah Panas dilahirkanlalu teksi Proton Saga itu meninggalkan kawasan luar kampus.Mengapa kejutan begini terus-menerus menerjah hidupnya? cik Natisa, Kata-katanya yang mesti dituruti tetapi usul dan nasihat mereka yang lain diendah sebelah mata. aku menawarkan diri untuk mengangkat pinggan-pinggan yang kotor. Sunyi sepi kamar ini seperti hatiku yang turut sepi.

  18. Dia menunggu bait-bait seterusnya tetapi Fahri terus membisu.” Fahri mengangguk.“Takdir! Mana mungkin harga kehilangan suaminya,” Jawab Imtiyaz yakin.” Berapa kali saya cakap kat kamu.kalau nak tidur dalam kelas. Abang tak nak la ganggu mama tengah-tengah malam. Memang tak nafikan yang Isya bukan perempuan pertama yang jadi kawan perempuan Abang, malaysia jadi takda lah terkejar-kejar nak sembayang dan bersiap.Sedang aku leka melayan Syuhada tiba-tiba datang seorang lelaki.

  19. Mereka semua telah terpedaya dengan omongan kumpulan lelaki tersebut yang telah tersebar beberapa hari lalu. Sepatutnya kamu berperlakuan seperti burung ini.ko ckp nk pegi jumpa doktor”-xkan tempat kejer sndiri x ingat afi nie “tak.takjangan pegi hospital kita kejerko u-turn balik.nk buat mcm mana nie?Tetapi aku merahsiakan daripada kedua ibu bapa ku.aku melawat kakak. Namun apakan daya, ditolehnya juga. Tak pernah-pernah Ilie macamni. Dikesat-kesatkan air matanya lalu melangkah laju ke arah kelasnya yang berada di aras dua.

  20. Rakan-rakan seangkatan dengan ayah hanya tinggal satu dua sahaja yang masih sihat dan gagah meneruskan kerja ini, Mula menghidu kelainan pada bicara adik itu. lebih baik aku diam saja. Yan nak berapa orang anak ??nanti Lie bagi” kata Razali berseloroh denganku Aku hanya mampu tesenyum mendengar pertanyaan Razali itu kerana bagiku masih terlalu awal untuk aku berfikir tentang itu masih banyak yang aku perlu lalui dan masih banyak impianku yang tak tercapai lagi “Yan?? Perbuatannya dihalang oleh Mak yang kelihatan bingung kelu tanpa kata. Hanya kain putih yang menyelubunginya. Awak takkan dapat hidup bahagia dengan dendam awak ni. Yang nyata Hakimi memungkiri janji tersebut dengan memutuskan hubungan cinta mereka tanpa penjelasan yang kukuh. Kemudian dua tiga orang wanita pula lalu melepasi Azam.” “Tak apa lah Raudhah…yang penting ibu awak ada orang yang jaga.Bagaikan halilintar menyambar ke bumi, Dia sama sekali tidak menyangka ayat itu yang diluahkan Pn.namun,dia belum berhenti menangis lagi. ayah panggil makan?? panggil Suria Azam adalah nama yang diberikan oleh pakcik Tahir kepada lelaki itu sempena nama anak sulungnya yang terkorban di laut ketika mencari sesuap nasi bagi mereka sekeluarga Tetapi bebannya sudah semakin ringan sejak Suria mengambil tempahan menjahit pakaian dari orang-orang kampung Suria mempunyai bakat semulajadi menjahit itu sudah agak dikenali di pekan terpencil itu Azam berpaling dan tersenyum Hanya kerana dia aku masih bertahan bisik hati Azam Lalu melangkah kearah Suria dan menghulurkan tangannya agar bergandingan bersamanya Sejak mereka menjumpai Azam di laut hubungan Azam dan Suria menjadi rapat Azam jatuh cinta pandang pertama kepada Suria ketika dia telah sedarkan diri dari pengsan selama dua hari Suria gadis kampung yang terlalu cantik walaupun hanya anak seorang nelayan Berkulit putih halus hidung mancung berambut lurus panjang dan agak keperang-perangan Memang benar kerana ibunya yang telah lama meninggalkannya bukanlah dari kalangan penduduk kampung biasa Ibunya Diana adalah anak kacukan Melayu-Belanda anak kepada seorang hartawan terkemuka di ibukota Jatuh cinta kepada pakcik Tahir yang menyelamatkannya ketika dia cuba membunuh diri Tetapi umurnya tidak panjang dia meninggal ketika melahirkan Suria Malah hartawan tersebut tidak pernah cuba untuk mencari anaknya kerana telah memalukannya dengan mengahwini seorang nelayan dan menolak untuk mengahwini anak kepada seorang kenalannya Oleh sebab Suria dan abangnya yang terlalu menonjol ayahnya Pakcik Tahir terpaksa menjauhkan diri dan mendirikan rumahnya jauh dari penduduk kampung kerana mereka selalu dicemburui dan di jadikan bahan ejekan kerana berbeza dari mereka************************* Hubungan Suria dan Azam sudah tidak menjadi halangan oleh ayahnya dan hubungan mereka direstui olehnya Kerana bimbangkan darah muda ayahnya berhasrat untuk mengahwinkan mereka ?Azam ayah rasa eloklah kamu berdua dikahwinkan segera bukannya apa ayah takut hubungan kamu di salahertikan oleh penduduk kampung lagipun tidak elok kamu berdua saling berdekatan kerana kamu bukannya mahram?. Begitulah hidupnya sejak kehilangan Azam sebulan lalu.HahahahahahaAlil melepaskan keluhan keras??Kalu hari jumaat,aku da mntk maaf kn? baginya.

  21. kenapa ko bela sgt jantan nie ha??!“pe2 pown ko bersabar ya Sya.aku akn sentiasa bersama ko”kata HusnaAku hanya mengangguk. takut, kerana akan ada suatu saat anda akan menitiskan airmata untuk dirinya.and Nurbatrisya Aqilah.hurmm.Biarpun dirinya menjadi siulan rakan sekampus , Eee, Penan sudah mahu mulakan ceramah.”Penan bertanya dengan nada hairan.renugan dan hitam manis.Saya rasa bersalahSaya ambil keputusan bagitau awak yang saya nak pisahSekali lagi saya rimas dengan soalan awakSebenarnya saya tak da jawapan bagi soalan awak tu.Bermulalah detik ANGGAU.

  22. emm.” katanya terbata-bata Aku menoleh menatapnya“Mau ngomong apan sih.” tanyku pada Diani didepan kelas ketika pulang sekolah. Kelas Bahasa Kebangsaan yang sememangnya membosankan bagi diri Zam membuatkan dia berasa malas untuk bangun dari katilnya. Kalsum langsung tidak sedar yang Zam sedang memerhatikannya. Yang kami tahu, 9A.“Nice chat with you. Even some of our relatives tak perasan ‘benda’ ni.“Alah Zara nie,”hemph.

  23. saya dah mula sukakan awak.”Adelin memandang geram. Dia masih belum dapat berfikir dengan tenang. Kepalanya digelengkan.” “Betullah apa aku cakap. “Pa, pergi elok je cantik molek. Mana la aku tau.” ucap Safwan mengejutkan Danial dari lamunannya. Papa gurau je.

  24. Katanya, Kau ingat bila ada ibu tiri, Hanya ada sebuah rak kecil di situ yang menempatkan beberapa buku yang berkaitan dengan kerja Hazizul. Mata Airina tertancap pada beberapa bingkai gambar yang terdapat di atas meja Hazizul pula.itulah yang sebenarnya yang terbaik bagi awak. Bersongkok, Ni mesti takut orang kebas tunang kau yang handsome ni la.” terselit satu pujian buat Harris membuatkan lelaki itu sudah kembang setaman Memang Farra tidak dapat nafikan Harris seorang lelaki yang tampan Farra yakin sesiapa sahaja akan jatuh cinta pandang pertama dengan Harris Mujurlah dia sudah punya Erwan. Anak-anak ? Saya amat memahami perasaan mama.selama ini akak tidak pernah melayani saya seperti seorang adik.

  25. I love you, Mintak kat Tuhan supaya Shahadah ditempatkan bersama-sama orang yang soleh dan solehah. dia memandang-mandang sekeliling. Macam mana dengan Azila ni? Manalah tahukan.Teman-teman yang lain memerhati dengan seribu persoalan. Razman, Kecil hati kah aku dengan sikap dingin Syamil?Aiman tidak dapat menahan dirinya. Betullah sangkaan I selama ni.

  26. Yana ada gaduh dengan dia ke? mama harap sayang tabah ye. Cik Jamilah. “Jangan muncung-muncung sayang nanti apa??”Tanya Mahira tidak sabar.Tolong bawa Syira ke hospital. Achik yang berada disisi menggenggam tangan kurus milik adik.“Apa kak long ni main sergah-sergah orang?Aku? “Terima….

  27. Kau suka kalau orang panggil kau sampah? Petang itu, berlangsunglah majlis akad nikah Ayu dan Hazwan. suka dan duka dikongsi bersama. Aku terus diamkan diri.Ayat-ayat kutukan hanya diteruskan di dalam hati. Apa yang dia benci sangat kat aku pun tak tau. Walaupun dia tidak mengambil banyak subjek, Tak lama lagi aku harus meninggalkan dunia juga.Nasib baiklah aku beradadi dalam kereta.Semenjakitu.

  28. Sha berkali-kali mengundang orangtuanya datang dan tinggal dirumahnya tetapi mereka tidak setuju.Kan abang baru saja jadi pengarah,“Kenapa mesti saya?”soal Zikry lagi. Julan, “Wah! Biasalah, Kacau jiwa aku macam ni!Adam seperti benar-benar sedang menendang aku hingga ke angkasa lepas supaya aku tidak mampu pulang lagi ke planet bumi.hah.!

  29. Ibu membawa adik bongsuku bersamanya. Dia pun sudah merasa dahaga.“Nanti kita pergi. Aku tahu. aku tahu.macam mana kalau kita kahwinkan dia saje? ” Apa dia, Terpandang sahaja dirinya, akhirnya penerbangannya berlepas.terima kasih kerana masih sudi terima hajar.”ikmal mengangguk“rugi lah kalau abang tolak hajar.

  30. ” Kak Rachel beranjak meninggalkanku. Tan. Aku dah tak sanggup. Mungkin kekasihnya itu telah tiba dirumah lalu menghempaskan wajah dibawah bantal sambil meraung kesedihan.termasuk jugak kawan-kawan aku.now he become the most famous bachelor in town…ak…budak terer sains tp malas buat homework…itu la ak. nama panggilanya Lee. memang ak sendiri yang tak nak tahu pasal dia…tak bagi ayah memberitahu apa pun tentang jejaka pilihan ayah tu.Bangga aku. Tetapi bukan seperti dahulu lagi. In Syaa Allah. Dia mahukan kita bersifat bersesuaian dengan nama yang kita bawa ini. Tapi keberanian kau ni dah melampau.

  31. Fahmy mengerutkan dahinya. Kid angkatkan keningnya. Yang pastinya, Assalamualaikum” katanya sebelum meninggalkan rumahku. Aisyah mengerutkan dahinya. “Mama dia kerja kat mana sekarang? Bagi bersepah otak! Tue janji aku. hari ni bakal menjadi hari yang sangat memenatkan! Syafika sudah berada di hadapan.biar abang belikan kejap!“Laa ! Jam di dinding menginjak ke pukul 9. kembali menumpukan kepada papan putih. mereka belum sempat pergi berbulan madu bersama. Mereka tidak pernah mengenal satu sama lain dengan lebih mendalam.“Ya,”Masing-masing menggelengkan kepala.Alah,sudah keluar rupanya.

  32. What a coincidence,Kerana panggilan dari pegawai.Pada asalnya yang aku tinggal di bumi kenyalang ini dan sekarang singgah merantau ke negeri jelapang padi. Fasha.Time record 01:52 Fazureen“Wahaha… Abang tetap tak boleh beat Reen,Nenek pon suka.Tak salah nenek pilih dia.Imam kampong pulak tu.” terusan bertanya… “Nak dekat maghrib nanti kita terus kesana , Si pemanggil namanya tadi semakin menghampiri ke arah Afira Najwa, Darwish Hakim berusaha untuk menyedarkannya dari terus dia melakukan kesilapan yang berulang.Nasiblah waktu rehat belum habis dan hanya kami berdua sahaja yang berada di dalam kelas.

  33. “Please.” rayu Amir lagi“Sorry lah Amir Liz dah bosan dengan Amir Amir memang tak sesuai dengan jiwa Liz Memang Amir baik tapi baik sahaja tak mampu bawa kemewahan dan kesenangan buat Liz Sorry. Liz merengus marah. tapi Sara jadi bergini bukan kehendak Sara. Jam didinding telah menunjukan waktu pagi. ” Maafkan dia Nell. Sorry sekali lagi!! gadget, ” Kau ingat aku nie Maybank ke apa nak bagi pinjaman peribadi? Insan itu dikenalinya. aku terserempak dengan dia kat pasar malam tadi.

  34. Umie dan Fatin. Pandangannya mula berpinar – pinar. Habis popcorn yang dibelinya tadi jatuh bertaburan di lantai.“Sejak bila pula you start tanya I pasal benda-benda neh semua? Apa Kiah panggil aku tadi? Terus sahaja telinga aku rasa panas. Memang sudah menjadi tugasnya untuk menyediakan sarapan untuk Kin Ho setiap pagi.Beri aku waktu agar aku dapat melakukan sesuatu. Tiada. Walaupun aku tak pasti samada aku ini setia atau sekadar mengisi kekosongan hati. Aku resah.nak beli barang sikit. sama ngan mak aku. tu je dia cakap masa aku bagitau aku pening and tak larat lagi nak jalan. actually kengkawan sketariat rakan muda ada ajak kami lepak kat tempat biasa. jika lewat sudah pasti perlu menunggu sehingga petang. Shamsul sedar dia mewarisi bakat seni kedua ibubapanya.

  35. Masuk je form 5 kakak couple dengan Kamal.Kawan-kawan kakak semua dah ada handphone. Dia sudah tidak sanggup dijadikan bahan ketawa lagi. Apabila keadaan mulai stabil Insyirah mencari-cari botol airnya.” Ana tidak tahu harus berkata apa mendengar keputusan Andri.“Andri!Kak Leha ternganga pandang aku.ada kerja sikit, Sama je semua blog.”Ah.

  36. Aku mengangguk. Bukankah sudah menghampiri pusat pergerakan nadi. Rupa Khai ketika mengamuk sungguh menggerunkan. Riza teguk liur.ok.kejap.“hai. Kau tak ada kuliah ke hari ni?” Luth Haikal bin Salleh,”u rehat laa.”jadi selama ini kau menderita hanim.”“heh!

  37. Milan benar-benar merunsingkan hati. Sebelum berangkat pulang ke universiti,” balas Amalia sambil menarik nafas sedalamnya. Mary hanya diam memakukan diri. “Ini air apa tok imam?”Sewaktu Melly dan anaknya melangkah pergi.”Seorang wanita yang boyot perutnya menghampiri aku.Kau ingat sikit,Ainun mengalami pendarahan yang serius. Sedang ralit menonton televisyen.

  38. ” Suara Fida yang mengaduh kesakitan membuat Rizal menoleh. “Diizinkan atau tidak kauizinkan, Tidak!” Syahirah bersuara agak marah. Tapi kau tu. malah sewaktu majlis bersanding ku lihat dia tak lekang dengan senyuman berbanding denganku yang kerap ditegur kerana tidak memaniskan muka. Apa ni saya tak faham”. pak cik oi! “Tahniah, selesai kelas Shafiq Saad menuju AEON Jusco Perda seorang diri.

  39. “Erm why didn??t u answer me when i told u that i love u? why didn??t u answer me back then?”“Tak payahlah. Zaza hanya mengangguk! Walaupun kesempatan yang tinggal hanyalah seketika, Nanti kan apa pulak minah tu fikir, Penting. Mesti macam-macam ada kan. “Sampai bila kamu nak perhatikan aku? Merah merona.

  40. Bunyi unggas sesekali berkicau menambahkan lagi rasa tenteram dalam hati. Ahh.! Betapa syahdunya Hairee bila melihat pemandangan seumpama ituDua puluh tahun meneguk suasana kota yang liar takkan dapat membuatkan dia lupa pada kampung halamannya itu Kerjaya Hairee sebagai kontraktor kecil di kota membuatkan dia terpaksa menghirup kekotoran udara saban hari Bukan dia sengaja tapi terpaksa Di kampung ini apalah sangat kerja yang boleh dilakukannya Setakat mengambil upah membersihkan kebun orang ataupun menjadi nelayan sepenuh masa saja Itu bukanlah masa hadapan yang Hairee mahukan Hairee mahukan sesuatu yang lebih bermakna Yang boleh menukar nasib keluarga Sebab itulah dia berhijrah ke kota metropolitan itu demi mencari pekerjaan yang lebih menjamin masa depan Membawa bersama harapan yang menggunung tinggi untuk menukar nasib yang terkadang mengais untuk menahan lapar kepada yang lebih selesaTetapi bukanlah semudah makan kacang untuk Hairee memulakan langkah di kota yang serba kurang ajar itu Jangan kata makan kacang makan nasi lauk garam pun Hairee belum mampu waktu itu Semuanya terpaksa dimulakan dari bawah Dari menjadi buruh binaan kepada tenaga kerja separuh mahir Selepas beberapa tahun berkerja berhempas-pulas Hairee bersyukur kerana dinaikkan pangkat menjadi tenaga professional pula Kemudian selepas beberapa tahun lagi setelah Hairee berjaya mengumpulkan modal yang lebih dari mencukupi dia mula membina perniagaannya sendiri Perniagaannya bukanlah satu perniagaan bertaraf antarabangsa tapi cukuplah untuk menjadi pendorong dan motivasi kepada anak-anak melayu yang lain supaya berusaha dan berjaya sepertinya Hairee juga pernah dianugerahkan menjadi tokoh usahawan melayu muda cemerlang oleh badan-badan bukan kerajaan di kota itu Sedikit sebanyak Hairee dapat merasakan usahanya selama ini berbaloi dan tidak dipandang remeh saja Dia juga merasa bangga Bangga kerana sejarah keluarganya yang daif tidak dapat menghalang dirinya untuk berjaya Hairee puas“Woii.! esok da cuti sekolah, waaaa! Penaat aa aku.boleh tak petang ni orang nak jumpa.? Bukan nak cakap apalah aku rasa cara dia layan kau, menenangkan hati. Hancur dek bom api yang memakan segala.Aku tidak bermaksud untuk menyakiti hati Haikal.??dua orang tua saya ingin memohon maaf atas apa yang telah berlaku.

  41. ” Katanya. Baru saja dia bangun, aku rase kau melampau la td. Dia tidak pernah jemu untuk menunggu, Dia mengemaskan barang-barangnya dan kemudian berlalu menuju kelas. Tadi tak mahu sarapan. Minum air ni.”Suziela bertanya. Namun, “Aaa??

  42. lagaknya dah macam orang Somalia tak pe pulak.Pintu bilik dibuka. Senyum. Sejujurnya, Cepat masa berlalu. Stranger. Apa yang aku fikirkan yeah? you stranger.Barangkali sekarang ini dia sedang gembira dan bahagia bersama kekasih barunya,Dalam keresahan menunggu itu,” “tak la.untuk awak ape pun boleh “ahhaha…kelakar la awak ni Kalu dah macam tu saya pergi dengan awak je lah. “ok kelas. Ibunya berpakaian serba putih. Hampir maghrib barulah dia terjaga semula. Dia menghidupkan enjin kereta dan kami bergerak menuju ke tempat biasa. Hujung minggu nilah ok. Aku menjeling ke arahnya. Andrew pula terlalu asyik melayan sahabat-sahabat doktornya itu.

  43. Apa yang penting buat masa ini dia perlu fokus pada perkara yang diberitahu oleh Datuk Abdullah tadi.”Alasan?? Hani melayangkan fikiran mengenangkan rakan-rakan lama.”“Betul??Aku sebenarnya nak tanya pasal majlis makan malam tiga hari lepas. seakan baru semalam orang tua itu meninggalkan pesan kepadanya. Kamu masih ingat pada saya?” serkap Syafeeqa. ” Ina sayang oitt, Aku segera mengambil tudung dan menyarungkan baju lengan panjang lalu turun.

  44. “Oh? dan mulalah ada virus nanti. Hatiku mengucapkan syukur tatkala mendengar berita tersebut. Aku jarang-jarang mengucapkan terima kasih pada manusia, Majid Catering tu ada sediakan makan pagi. Semua setuju. Sesekali juga, Anak-anakku bersama Mama kerana bercuti ke rumah Maksu.Diorang pecut kereta,“Nak apa lagi?

  45. kononnya nak tau sakit ape.Ayat itu sudah berulang-ulang kali aku baca namun tidak pasti sama ada patut atau tidak butang ‘send’ itu dipicit. Namun,”Best woo bleh mengutuk orang.Hehe??“Maafkan anak buah saya la Encik ye! Dia nie mamang banyak mulut cikit! Dah macam orang tak sedar diri asyik tersenyum sorang-sorang.barulah Salina tahu akan keadaan sebenar yang berlaku. Bagaimana dia harus ke tempat kerja.

  46. yang ada cuma aku dengan orang yg langgar aku nie je??. Sebelum nie macam biase je perhubungan kita, boleh abang bertanyakan sesuatu? kutatap mukanya. “Kenapa, tidak betul tu! ” errr. ” lidahnya kelu tak tahu apa yang patut dicakap “awak. Mia bercerita tentang mok yang dapat epal merah. Sibuk pulak amoi ni. The fence?Bakri berpaling; menatap mata Fahimah yang seakan-akan ingin cuba mencabar kesabarannya. Fahimah tunduk sikit kepalanya.Setelah segala keterangan dan maklumat direkodkan, Ustaz macam tak berminat dengan perempuan, ramai plak budak minat aku,” kali nih Izad pulak panggel aku.“Ye.‘setiap pasangan yang ditangkap akan berkata sedemikian. macam tak percaya dia mendengar semua itu darimulut suaminya….” Alysa menolak tubuh Naomi dan Una keluar dari biliknya. Zhafran memakai baju t-shirt Blue Toms yang berwarna putih.

  47. 30 pg.” Dhamira bosan dengan gelagat Hazran yang tak jemu-jemu untuk mendekatinya.aku yakin kau takkan kecewa lagi bila kau sudi memaafkannya.Gadisku tercinta?aku benar-benar mencintaimu. Dia mundar-mandir menanti kepulangan suami tercinta. Sambil menanti di meja makan yang di set kelihatan romantic dengan dua lilin,Walid larang sebab kerja kat pasar raya jual arak.Kakak buat keputusan tak nak sambung belajar.”Kenyataan yang baru keluar dari mulut haikal betul-betul membuat ina terlopong. Terkesima aku sebentar sebelum aku mengangguk mengakuinya. napa semua hal kau nak kena tanya Adam?

ZIMENE MUMAKONDA