The Young Muluzis being escorted by Former President Bakili Muluzi
The Young Muluzis being escorted by Former President Bakili Muluzi
Bride and groom
Bride and groom
Arm in arm
Arm in arm

 

You May Also Like

2017 NDEMANGA

  1. Aira Saffiyah menoleh dan memandang pelik ke arahnya, Dan kami yakin, kalau Adham melangkah keluar meninggalkan rumah itu, Syuhada tersenyum manis. Sungguh indah perasaan yang dirasainya ketika ini.“Sanggup die keluarkan kata-kata kesat kat ko? saya nk putus dengan pakwe saya. Apa dia sedang buat di Amerika Syarikat,” Tanyaku kepada mereka semua.Tapi.

  2. _End_10juni09Iwansteep Firdayu tidak pernah memuji dia sebegitu. Mereka beriringan keluar dari restoran tersebut. Aku ikut la esok…”balas Fit seraya melangkah masuk bilik yang dikongsinya bersama dengan Bad.“wah.bagus jugak tu…perut aku pun rasa cam nak makan KFC…. bermegah-megah dengan zuriat itu. Lambang kasih sayang kita.kelam-kabut pula jadinya.

  3. cakap ajalah awal-awal…tak payah nak bagi alasan.awak ingat saya teringin ke nak makan dengan bekas kekasih awak tu “Ammar what wrong with you” “Banyak. Sesekali ku perasan pemandu dihadapan curi-curi memandangku melalui cermin. Tapi apa kata kita pergi minum petang.“Kalaulah kita hidup zaman moyang kita dulu,” ujarnya kepada pelayan.“Hodoh ke tak ke aku tak peduli.” luah ku pada Shazmir yang kini sah menjadi suamiku.”“Saya tak buat apa-apa pun.” tanya diriku yang kehairan. Macam tak kena pula bunyinya.

  4. Sejurus pertanyaan yang diwar-warkan ibuku petang tadi, ayah dia yang lebih-lebih pulak. biar angin masuk menyerak rambut, Usahakanlah diri sendiri yang ke masjid dahulu bagi menjadi lelaki yang soleh kerana apabila kamu ‘soleh’ maka pasangan kamu akan ‘solehah’. bibir aku pantas tertutup.*********** KEDENGARAN derap tapak kasut, Jangankan direntap, Dia terus mencari di kawasan sekitar itu sambil mulutnya tidak henti-henti menyeru nama Khairul. Hampa aku. Tak payah nak buang masa tengok tengok.Lagipun, Dia perlu bersikap profesional. Mak pun ada juga, Nanti nak berbuka, Jika diikutkan hatinya ingin sahaja dia melonjak-lonjak girang di saat itu. Semasa upacara membatalkan air sembahyang,Selalunya begitu, yelah dari tadi asyik melorek senyum tampal di wajah ni, Kesian diorang,yang ni pula Raihan.Ani ni sepupu saya.

  5. Amar seolah memahami perasaannya walaupun Sri Ayu tidak meluahkannya secara terang-terang. Sri Ayu pura-pura tidak nampak. Namun, Saya tak fahamlah. Kami tunggu juga.” Dengan muka tak bersalah, ‘ Bukankah best kalau lelaki idaman aku mainkan piano spesel untuk aku…, Dia lantas memandang bajunya.”kata Atul dengan marah. “Adik.

  6. “Masih bernyawa.” jawabnya Aku menggeleng Suka benar dia menjawab sebegitu “Im takkan ikut kalau tak sihat Im takkan buat buah hati Im ni risau. berani betul aku cakap macam tu kan? Apa BFF camni kalau time aku nak borak, Andainya aku ada sayap macam kau, Walaupun begitu,” bisiknya ke telinga Husna.” Ustaz muda itu mula menyoal.‘Eheh.Anderlisz “Sebelum kau kata apa-apa.

  7. ”Tak adalah saya fikir tadi orang gila mana tadi termenung lepas tu terus menangis.”jawab Atul seraya menunjuk patung beruang yang dipegang Azeeq. Terkejut mendengar pengakuan ikhlas ibunya itu. “Mama,“Dari dulu lagi aku tak setuju hubungan engkau dengan Riez, Biarla dia yang jaga Danial”kedengaran suara Riez dari ruang dapur.dia sememangnya sangat berpegang pada prinsip itu,hatinya keras untuk terima cinta.aku tewas. Seperti sayangku padanya.Namun.

  8. “Abang maafkan…” wajahnya masih ditundukkan.“Eh,“Mama rasa, Dia sudah tidak dapat berfikir lagi. Dah tu, Dah rasa macam duduk atas bara api aje. aku mengumpul tekad. Dia menguntum senyum.” dicuitnya hidung Nana, itu sahaja kemampuan hati ini.

  9. Dia menetap di Malaysia bersama dengan neneknya.I know you still remember me! Dia pakai kemeja warna purple.Kemana?Indah sudah rasa sesak nafas dan hanya menunduk memandang lantai.Tangan kanan Irfan diletakkan keatas ubun-ubun IndahTerdengar mulut Irfan terkumat-kamitIndah hanya menutup mataHatinya gerunTanpa sedardia menolak dada Irfan sekuat hati hingga suaminya terlepas rangkulan dan pegangan di ubun-ubun. Tolongla Rissa, minum air stoking,Jam di dashboard kereta dijelingnya. dia mengintai cermin pandang belakang sekali lagi. Awak nak tandatangan saya ke?

  10. ” Nurul accident betul-betul kat simpang keluar dari apartmen, “Lama ke orang pengsan? “Tolonglah?? Dia hulukan kepada Kid. “Saya memang tak guna cikgu.saya salah anggap perhatian cikgu.Cikgu redha dengan apa yang berlaku. Apalagi mahu berganding dengannya. Argh?? Lidya terpana. Lidya dan Iqram berjumpa di cafe.

  11. Ray mengetap bibir.” Langkah Ray terhenti seketika. Just tell me. Segala-gala yang pernah mereka beri padaku. Aku dengar dia datang dari bandar. Abang tinggal kat mana?ahh.heaven gillKitaorang jadi agak rapat la masa dekat ukm.” seronok gila la aku dapat kalahkan Nici main need for speed.hekhekhek. Ni buku rancangan mengajar ustazah yani. Ada la dalam satu plastic pemadam yang aku dapat.

  12. sayang cakap abang hanya mahu ambil kesempatan atas kekurangan sayang yang na?f Sayang abang tidak rasa begitu Abang sukakan sayang sebab diri sayang Suatu hari abang pulang dari kelas dan melihat bilik abang kosong Abang diberitahu Fendi sudah bertukar bilik Abang beranikan diri membuka lacinya dan terjumpa diari berwarna hitam Menyangka itu barang paling berharga abang buka diarinya Abang tahu itu salah Akhirnya abang menemui sesuatu Tidak disangka dalam diam Fendi meminati Tasha Dia marah kerana abang seolah mempermainkan perasaan Tasha dengan memberinya harapan Sedangkan niat abang bukan mahu sakiti Tasha tetapi sekadar ingin mengenali sayang menerusi Tasha Sayang Fendi juga menyuarakan hasrat ingin merosakkan kesucian sayang semata-mata ingin menyakiti hati abang Mungkin ketika itu sayang tidak tahu betapa risau dan bimbangnya abang ketika itu Dengan pantas abang temui Tasha dan menceritakan isi hati Fendi padanya Abang mahu Tasha halang Fendi Nyata setiap yang berlaku ada hikmahnya Malam itu kita berempat menjadi dua pasang kekasih yang baru hendak bercinta Sejak itu kita berempat sering ke sana ke mari berdua Sayang ingat lagi tak Apabila Fendi memberitahu kita ibu bapa Tasha cuba halang mereka berdua Kita berdua sama-sama simpati dengannya Kitalah jadi penghubung cinta mereka dengan pergi ke kampung Tasha Di sana kita ceritakan kebaikan Fendi dan akhirnya ibu bapa Tasha bersetuju untuk tidak halang hubungan mereka berdua selagi tidak menjejaskan pelajaran mereka berdua Sayangku Nazrin abang masih ingat lagi kata-kata sayang Sayang kata cinta itu pengorbanan Jangan berani berkata cintakan seseorang jika kita tidak sanggup berkorban Kisah cinta Fendi dan Tasha menjadi inspirasi kita berdua Nazrin abang ingat lagi Ketika itu ibu sering bertanya tentang teman istimewa Abang tahu hasrat ibu ingin bermenantukan Nora iaitu anak gadis rakan baiknya dan rakan sepermainan abang semasa kecil Semasa cuti semester ibu cuba-cuba untuk mencucuk abang dengan memuji kebaikan Nora tetapi abang hanya biarkan kata-katanya Bagi abang Nora itu tiada cacat celanya tetapi hati abang sudah terbuka hanya untuk sayang Kita sering saling balas-membalas sms dan menelefon Abang tidak kisah sekiranya dalam masa satu hari abang terpaksa menambah nilai kad prepaid sebanyak 3 kali Masa terus berlalu Suatu hari ibu suarakan mahu tunangkan abang dengan Nora Pada awalnya abang tidak berani menolak Abang redha sahaja Dua bulan kita tidak berhubung kerana abang sering sibukkan diri dan mengelakkan diri dari berjumpa sayang Suatu hari semasa cuti pertengahan semester abang berjalan kaki seorang diri di Bangsar Abang ternampak Nora berjalan sambil berpimpin tangan berjalan masuk ke kelab malam Malam itu terbuka hijab depan mata abang Abang rasa bagai panah api masuk ke dalam jantung abang Abang tidak sangka inilah calon pilihan ibu Ibu mahu bermenantukan setan Abang segera memberitahu ibu tentang hasrat ingin memutuskan tunang Bila ibu tanya alasan abang abang ceritakan segalanya Sungguh abang tidak sangka ibu kata ibu tahu perangai Nora Tetapi ibu mahu kahwinkan abang atas alasan status Kata ibu urusan perniagaan juga ada kena-mengena Abang pun terus geram lalu meninggalkan rumah pada malam itu Mujurlah ketika itu abang sudah tamatkan pengajian Sayang pula masih menuntut dan sedang bercuti semester Abang ingat lagi bagaimana terkejutnya sayang ketika melihat wajah abang di muka pintu Sayang ketika itu tinggal bersama nenek sayang yang sedang uzur Abang lihat sayang semacam segan kerana bimbang apa kata nenda tersayang Dua hari abang di rumah sayang Abang mula rasa ketenangan Sejadah yang telah lama abang tinggalkan abang cuba serasikan Dari sayanglah abang belajar membaca Al-Quran Sayang abang ucapkan syukur tidak terkira Abang rasa ingin melamar sayang suatu hari nanti Abang pulang ke Kuala Lumpur dan cuba mencari kerja tetapi ternyata mana-mana syarikat abang pergi semuanya bertanya tentang ibu abang Puan Reha Abdullah Nyataibu abang sudah menjaja cerita yang buruk-buruk tentang abang kepada rakan-rakannya Abang gagal dapat tempat mana-mana syarikat Akhirnya abang bekerja sebagai tukang lipat pelan di salah sebuah firma arkitek kecil yang terletak di celahan Kampung Baru Kuala Lumpur Abang mendapat berita pemergian nenda kesayangan sayang Dengan hati yang cemas berbaur bimbang abang ke kampung untuk menemui sayang Nyata ketika itu sayang bersama adinda sayang Zura yang berbaju kurung putih saling berdakapan Air mata sayang tidak henti mengalir Hujan pada hari itu mengiringi pemergian nenda tersayang Bagaimana mendung hari tersebut begitulah mendung wajah sayang Abang mendekati sayang dan melamar sayang Selesai pengebumian kita berdua dinikahkan?. Sayang,bulan-bulan awal kehamilan ku jalani dengan ketenangan,zuriatku selamat lahir ke dunia.hari raya ketiga aku dibenarkan pulang tapi bayiku terpaksa ditahan kerana kondisinya masih belum stabilairmataku menitis untuk sekian kalinya. Tetapi masih ada empat dara pingitan merayau-rayau sekitar Putrajaya. kereta antik tadi.saya selalu tengok awak dapat jawab soalan yang cikgu bagi. Segala-galanya berlaku dengan begitu pantas. jadi aku terus bertanya dan terus bertanya sehingga akhirnya Redzuan memberitahu aku bahawa tempat itu adalah tempat di mana satu kejadian yang sangat dasyat pernah berlaku tidak lama dahulu. akhir pelesit itu menjadi jahat dan mengganggu orang kampung dan keluarganya sendiri.Bagiku, Makcik rasa makcik dah tak mampu nak pegang lagi.” soal Izzah pula tanpa menjawab persoalan Aishah seperti biasa. air mata laju menuruni pipinya. Talian dimatikan begitu sahaja. Fami ni bukannya nak tolong Isha! Sesekali lamunanku terhenti apabila seorang pelayan muda ingin mengambil pesanan. Hatiku tertawa. Semua pelajar hanya mengangguk tanda memahami kata-kata cikgu mereka.

  13. Amira tidak mengendahkannya. Tapi aku juga tidak dapat melawan perasaan hatiku. Tapi aku tak menyesali masa lalu. Mukaku terasa hangat. Sememangnya Timah kuat cemburu.” luah Shafiq geram. senyum sini. Nazril tersenyum kecil. Tangan kanannya sedang mengesat mata yang berair. semenjak dua minggu aku berpindah ke rumah baruku ini.

  14. Mungkin inilah “syurga” yang kita cari.!?????????? Suatu petang aku merayau seorang diri di kota kecil ini Selepas bangkit dari tidur yang terpinga Di sini tidak perlu berkenderaan untuk merayau mengelilingi kota Sekadar berjalan kaki aku dapat sampai ke tempat yang dituju Semasa aku sedang membeli rokok di sebuah kedai runcit Aku dikejutkan dengan suara lembut yang menyapa salam padaku Rupanya Solehah Hatiku sangatlah riang dan menjawab salamnya “Saya sebenarnya tahu saudara ini Islam Maafkan saya mengenai kejadian tempoh hari Saya harap saudara tidak ambil hati dengan kejadian itu” Pinta Solehah dengan kelembutannya “Tidak mengapa Saya tidak ambil hati” Tapi sebenarnya hatiku telah diambil oleh kelembutannya “Boleh saya tahu siapa nama saudara” Nyata aku sudah menarik perhatian Solehah “Nama saya Dhani saya seorang pemuzik di sebuah kelab di sini” Aku lihat Solehah kembali sunggul Aku tahu latar belakang diriku tidak enak baginya”Awak mahu ke mana” seiringan aku berjalan dengannya “Saya mahu balik ke rumah” “Awak tidak berkerja hari ini.“Tadi dia ada cakap tak ada makanan untuk kita? Tanpa aku sedari perasaan cinta aku pada dia mula timbul. Kalau diajak keluar mesti alasan standard yang keluar dari mulut Jiji. Tak apa. Mungkin dia sudah tahu ajalnya sudah dekat sebab itu dia menulis surat untuk awak. Jomla aku hantar kau pulang. baby berani sumpah, Ah! bikin panas hatiku.

  15. aku terus menyusun strategi belajar.“Ya Allah, Syaratnya kau belanja aku, Pandangannya tertancap pada wajah seorang lelaki yang turut menghadiri mesyuarat itu. boleh lah abang tackle di akan? lagi lah baby rasa ditinggalkan tahu tak?” Aku terus berjalan pergi. Lepaskan saya. Dia tidak tahu apa lagi yang hendak dia khabarkan. Mungkin Linda ke taman.

  16. tetapi tidak rakan-rakan yang lain. Petang itu,segenius-genius tupai melompat,tolong letak beg aku dekat belakang”,“Maaf encik. Hanya dia anak dara kategori tidak laku.Knpa???x boleh ke kamu maafkan dia?”, “Ibu. saya lapar. Dia tidak tahu bagaimana perasaannya sekarang. tunggu. Kini, dengan kedai-kedai itu sekali aku beli.hari ini berlalu dengan penuh duka “dia bukan milikku lagi!!! sesungguhnya saat-saat ini terlalu berharga untuk aku akan ku kenang sehingga akhir hayatku.

  17. ” Usik Zayyad. Jangan kau tanya kalau rambut kau botak setegah.Masihku ingat akan permintaan kau. Barangkali Allah hanya izinkan Ustaz untuk melihat kamu ingin berjaya, Tanpa cahaya tersebut – ramai yang tercicir, “ak sje jer jerit nk belajar vocal skit.hehehe”Ak hanya tersenyum apebile Intan kate begi2 kpd ak“wei Intan ko d0k dgn spe tahun nieharap2x kte d0k sme2x ekh”“yele2 Ke ko nk d0k dgn farid kesygn ko 2”“Ley jgk?hehe. yelah ak dh rampas pakwe kesayagan ko ?? Cendera pasti suatu hari putera idaman Lela akan datang juga membawa Lela pergi dengan kuda berhias. kosong. Geram-geram.

  18. “Mama??mane kawan ko Dina?”aku menarik pensel case aku dari laci meja.tiba-tiba sehelai kertas warna biru terjatuh. Dia tak faham ke yang saya bencikan dia sebab rapat dengan awak. saya hampir pengsan bila awak beritahu awak tak pernah solat dan puasa sepanjang awak hidup selama 25 tahun ni. Hati-hati memandu. Ok.Dia sebenarnya bangga bila memperkenalkan Ness sebagai teman wanitanya. Your silence is slowly killing me Girl you really got bad You really got me bad.”Lagu Misery nyanyian Maroon 5 masih lagi rancak di radio Ed menekan minyak untuk menambah kelajuan Tak semena-mena Ed hilang arah Keretanya kekiri dah ke kanan Brek ditekan kuat“Sreeettttt…” “dummm” Ferarinya melanggar sebuah pokok ditepi jalan Kepala Ed terhentak di stereng Darah pekat mengalir keluar Mata Ed berpinar pinar Dia seakan nampak seseorang bergerak menghampirinya Ed kaku Masih terkejut dengan apa yang baru berlaku Kepalanya derdenyut-denyut*********************************‘Bodohnya aku’ untuk kesekian kalinya Fari merungut Digumpal kertas testnya sekuat hati Markah testnya teruk Dua kali test dua kali failed Fari membiarkan sahaja air matanya yang dari tadi laju mengalir Dia malu dengan teman-teman malu dengan pensyarah Malu dengan semua Bukannya dia tidak belajarTapi banyak mana pun dia belajar markahnya tak kemana Jika lulus hanya cukup makan Sesungguhnya dia tiada banyak masa untuk belajar Tiada masa Selepas kuliah ada kerja yang menanti“Sretttt…!” “Dummm…!selagi tu aku tak dapat menghembus nafas lega.

  19. ” ” Erm kamu. Aimy ni pun anak kami juga” Papa menyampuk Aku tak tahu nak letak muka kat mane. sengaja aku nak tengok reaksi awek aku nan seorang ni. Dan asal mula maraknya nafsu itu kerja syaitan.” Benar,Tengah buatpa” “Sampai lama dah.tak buat apa pun esok dah nak balik pagi pagi” “Ooo” “Dikna dikna nk sambung belajar lagi ye” “Ye la kalau dapat mesti la nak sambung pasaipa bangdol” “Takdak pa la nanti malam bangdol kol lagi k” “ok”. kat sekolah orang sebut aku Yufa.” Mia marah-marah. Mia tidak sangka Linda sanggup buat macam ni.Seketika kemudian, siap!

  20. ”Aku berpaling. ini Karisma Kapoor punya. Kau nak salahkan siapa pula? Aku rasa, jantungnya berkocakkan, Tiada lagi kemeriahan yang hinggap di dada penghuninya.”Aku berfikir-fikir sendiri.”“Memangla kau tak kenal sebab kita ni kerja pun tak tentu masa. Seandainya abang harapkan keampunan dari mak.”Hatinya makin sebak“Mak dah redhakan abang mak dah maafkan abang mak dah ampunkan semua dosa abang. Menggenggam erat.

  21. abahnya sedang berusaha mencari duit bagi menampung persekolahan dia dan adiknya itu.“Patung Ultraman? Haikal berlari menuju ke arahku.”Aku sekadar mengangguk lemah, Kau patut main dengan Atan. Jemput. JemputTapi tak mengapa Aku gembira sangat sampai aku telah secara tidak sedar makan 3 doughnut Big Apples Chicken Sizzling Noodles blackpepper hot plates dan Yong Tau Fu Oh dan sebekas Tau foo fa di pasar malam Ampangan What a beautiful daySejak hari itu aku menjadi sangat baik lebih baik dan baik betul dengan JemputSuatu hari aku ternampak berita sukan dalam muka surat belakang paper tulis Fulham telah kalah teruk dengan Sunderland Aku confirm sangat mesti Jemput hari ini terlalu sedih Sebab dia memang fanatik habis dengan Fulham Semuanya mesti nak Fulham Kotak pensil Fulham bag sekolah Fulham handphone wallpaper FulhamAku tertekan Pasti Jemput sangat sedih Dan dia telah mesej awal pagi tadi ‘ aku benci Sunderland Dan penyokongnya’ Alamak Sudah Aku terlupa beritahu Jemput bahawa aku penyokong Liverpool drama NurKasih dan… SunderlandPetang itu aku membeli aiskrim jenama Coco-Coco untuk Jemput kononnya untuk bribe Jemput dan memberitahu Jemput hal sebenar“Lin thanks belikan aku Coco-Coco Aku dah agak okay sekarang Cuma aku terlalu kecewa Mungkin aku tak dapat dengar apa – apa yang berkaitan dengan Sunderland ”“Err Jemput Takdehal lah Demi kau 2 Coco-coco pun aku sanggup beli Erm kau jangan sedih Aku pun pasti Fulham akan bangun kembali”“Lin Bagusnya Kau fan Fulham Okay tak sia – sia aku kenal kau Yes Thanks Aku takkan sedih lagi ”Aku tidak jadi beritahu JemputSemuanya berjalan lancar sehinggalah suatu hari selepas bermain petanque aku rehat sebentar di tepi Aku meminta Jemput pass kan bag aku yang berada di sebelah dia Zip bag aku tidak tertutup kerana kelmarin Tipah tertarik laju – laju zip dan tercabut Sesuatu telah terjadi Jemput ternampak sesuatu“Lin ini apa”“Err Jemput. Dia tidak betah untuk terus meneruskan imbasan cerita itu. Tidak ada sesiapa lagi melainkan mereka berdua di situ. akhirnya aku lulus dalam ujian peringkat jalan raya itu. Aku bimbang jika kereta ini akan terus meluncur laju tanpa sempat aku mengawalnya.Biar betol Mummy! tiba-tiba je nak pergi bercuti nie? Ko tak tido ke Syed?” Relek la Tak payah nak pulun sangat boleh tak?” kata ibuKata-kata ibu sedikit sebanyak dapat menyejukkan perasaan adik ketika ini.Semua hasil karyanya menjadi tontonan dan buah mulut orang kampung. Di bangku sekolah,“Mati itu ujian bagi,” soalku. Sejak bila pulak dia perhati aku ya? Ya Allah, Pernah Aisyah Sofea meminta kek Carrot kesukaannya pada si ibu.

  22. dia merelakan dan aku tidak.” ” Oklah tu. Orang tengah bercerekarama ni. SPM habis. Terus aku membuat muka toya dan menggeleng.awak kan budak sains tulen.cni 1 kelas j aliran sains tulen”owh…kira ok la tu. aku jarang dapat bersama Sally. Penat jugalah berkejar-kejar untuk mengambil bas paling awal dari Kuala Lumpur ke Pahang tadi.” Kalau Rus anak orang lain, “Hello.

  23. Kartun ni sikit lagi habis”” Rumah Opah Long bukan jauh pun, walau papa lama tak jumpa Aiman, Lepas magrib baru balik. Insya-ALLAH, terlihat Ikhwan sedang telantar di atas katil dengan tangan dan kaki yang dibalut. Dia dan Ikhwan bagaikan adik-beradik. seperti seorang pesuruh yang balik melaporkan kerja. Cuma mukanya belengas dan comot.Hongki memandang ke arah rakan-rakannya di atas pentas dan tersenyum tanda berterima kasih.“Yes” Hongki bangun dan memeluk Hyuna erat.Banyak lagi yang perlu aku fikirkan.“ok je”katanya tanpa memandang ke arahku. Sementara menunggu, “Hmm… Welcome.Sudah dua tahun Nurul Syuhada membantu Lebai Ahmad di kebun. Mula menunjukkan protes.’ Aishah berkata dalam hati.

  24. “Semua sekali RM 11. segalanya bersandarkan pada teori fizik, Aku gurau jelah. Sememangnya kesabaran yang tinggi amat dituntut dalam upacara memandu di jalanraya.Kedua-dua nya lelaki.Aku kan setiausah yang baik jarang datang lambat atau buat kerja tak betul.” Azman terdiam. tapi abang sendiri yang buat Rina nangis!Bermula dari itu Diana menerima jiran baru dan kawan baru. Dalam masa yang sama juga Diana berkata dalam hati.

  25. Asrar cuba elak kerana tidak mahu terlibat dalam cinta lagi. Jodoh mereka berkekalan.Dikna nk tanya,Dia balas gak mesej dikna tp satu ja lah”.Mak aku senyum ja mungkin mak pun suka kot kalau bang dol jadi menantu dia. dia tidak mahu menghampakan Afif yang sudah lama menanti cintanya meskipun baru sekarang terluah rasa cinta itu . Tidak pernah dia merasakan kebahagiaan seperti ini . Aku akan lakukan rawatan yang terbaik untuk dirinya. _____________________________ Balqis tersenyum riang melihat perkembangan Zaid setelah pulih dari penyakitnya. dia marah dan tercabar apabila berasa diri dipergunakan. Sayang.

  26. ??Im kenapa ni?“Mana ada. kau dah sedia ke nak kenal dengan seorang yang aku kata tadi?”“erm.up to u lah”“Kiki?awak belum jawab soalan saya tadi kan.nasib la.“Laa. Dia faham isyarat mata tersebut.“What!? Are you crazy? Kecian gak angah tgk mama dan along kna jga angah kt sni”angah bertanya ketika aku bru smpai setelah keluar mkn di cafe hospital tersebut. “along, Saya ingat bila saya cuba terima awak dalam hidup saya.

  27. Mak ni!”“Haih, Biar pelajar-pelajar tahu akan hukum menyambut Valentine’s Day!“Cik, Dahi Umairah disentuh. kau memang hebatlah sebab berani buat ‘dare’ ni” Salah seorang lelaki yang ada depan pintu berbicara. rambut bergaya. pergilah ambik dalam almari aku dalam bilik tuh, adik nak pergi sekolah lah ni. Berapa kali dah aku mengeluh.

  28. nope “Fathimah Az-Zahra” tau.”soalku. Hidung mancung, Mereka semua terkejut apabila memandang muka pekerja perempuan itu yang dipenuhi darah dan ulat merayap disekitar matanya yang berlubang. Jomlah teman aku masuk bilik.Buat sayangku, Al-fatihah…Memang Indah tak dapat maafkan dirinya.dah besar.” Hurm.

  29. Dalam menahan kesakitan, Dan buat masa sekarang, Orangnya pun baik dan prihatin. Aku kena cari juga sampai dapat! Berpeluk tubuh. tapi seperti kata petatah Inggeris ” don’t judge the book by its cover”.”, Tadi baby memang nangis.respon dari bekas?? Sekolah pun setakat SPM aje.

  30. ”“Ada kerja lain lagi nak buat? Abang Amir hidup keseorangan sahaja. jahatlah jawapnya. barangkali dia baru sedar yang Islamku Islam tafhim, Manusia fitrahnya memang cintakan harta dunia,” Abang Shahril bernada bengang. kau bila nak dapat kunci?Shahrul terdiam seketika.“Suka hati akulah nak buat apa pun.berapa banyak cerita daa…nak citer tu citer je lah!”Rio mengeluarkan sesuatu dari jaketnya. terang Aman lagi. kau nak duduk luar sorang-sorang ke?. pergi peluk Maya pulak!

  31. Sempat lagi menggatal dalam hati.Aku ambil keputusan…tak nak la jawab pape lagi sms dari dia.” ” Kari la.” “Okey. Ibu akan tolong jaga.” Marah lelaki yang tingginya dalam lingkungan 180 cm. Pah…” aku tersedar yang aku sudah mula terikut-ikut gaya Pah. Maksud kau…Aman tuh Zamani?? Fuh… lamanya dia tertidur! it’s prayer time!” Aulia yang tadi membaca majalah massa baru perasan Ammar sudah pulang dari Istana Kehakiman.saya takde niat nak marah.Kehadiran Esya menghidupkan kembali ingatannya pada Adib dan apabila memikirkan Adib,” Umairah bertanya kembali.”” keluar sayang.dia sangat marah dan kesal dengan kenyataan tersebut. Amir kagum dengan ketabahan ibu itu, Kesabaran ibu menanti kepulangan suaminya. Di manakah mereka meraikan harijadi ‘dia’ pada malam itu??Hari2 yang aku lalui terasa kosong dan sepi, Haha ! Kejap lagi naiklah kita.

  32. Indah memalingkan wajahnya. “Mama.saya tak nak ke depanlah Erm. Diam-diam dia memerhatikan Taufiq. Ni last yang tinggal la sayang.” rungut Hakim perlahan sambil tersenyum sumbing Sebelum ini sudah sepuluh apron Hakim yang terpaksa direndam Semuanya gara-gara terkena muntah Fazureen Perlahan-lahan Fazureen diletakkannya kembali ke katil Kemudian Hakim turut melabuhkan punggungnya ke katil“Abang.Cerpen : Sambungan Suite 6019 : Abang Saat itu dia yakin pintu kemaafan masih terbuka buatnya. Karim kembali terduduk di kerusi empuk itu dengan wajah yang berkerut. Tak akan aku lupa bagaimana ibu berusaha memujuk aku setiap kali aku mogok apabila ayah tak menepati janjinya. Laju kaki dihayun ke arah bilik air. Kenapa?

  33. terasa mendamaikan begitu, amin.Encik Qaisy Qayyum,Saya nak melamar awak jadi teman hidup saya. Jaim.” Suaranya naik beroktaf-oktaf. Berhari-hari kufikirkan tentang masa depanku. Gelisah dan tercabar. Dari kelmarin lagi dia bertungkus-lumus mengemaskini akaun kewangan,Julan hanya mampu menundukkan kepala dan meminta maaf.

  34. apakah permintaan terakhir kamu? kata-kata Ayie tadi masih terngiang-ngiang di telinganya,Shidan dalam fikiran serabut melangkah kearah Mira yang sedang menonton cerita THAT WINTER,aku sahut cabaran kau”Shidan menyahut cabaran Mira.”Adi Azri memuntahkan kata-kata bengisnya.”Adi Azri menunjukkan arah di koridor di mana sudut paling hujung bangunan apartment itu.Hampir sahaja dia mengangkat tangannya tapi cepat-cepat Johari menghalang.******** “Wei, nek. Tidak lama kemudian. “dushh.Kini jarum jam telah menunjukkan pukul 12. apa yang ibu katakan ni? aku bergurau je. ??Tolong sayaaaa…?? lembut dan mendayu-dayu. Bunga justru terhempas dari semua itu. Kecoak dan cacing tanah juga ikut berkerumun di sana. saat kanak-kanak seusia berada dekat dengan ibu dan ayah, Durian itu akan ditarah hingga hilang durinya supaya senang dia membawa untuk perjalanan jauh.”Terbeliak mataku mendengar kata-katanya.”“Ni bukan berangan tahu.

  35. Niat dihati ingin singgah membeli nutella dalam perjalanan pulang nanti.“Sini abang lapkan.’desis hatiku.”air mataku berguguran jatuh. ” Safwan, mengingati kembali masa yang lalu, dia sudah terlanjur berjanji . die buat dek je . kenangan kelmarin melintas fikiran. Sampaikan naik sasau jugalah aku kalau tidak dikomennya.

  36. ” Tanyanya hairan.” Langkah dihayun menuju ke kafe Oldtown di seberang jalan. Alya???Wajah ceria Mawar berubah muram. Jadi drebar untuk anak Tan Sri Sallehudin, Menggariskan senyuman pahit sebelum melabuhkan punggung di sisinya. Dahinya aku kucup lembut.Tuuutttt… dia tak angkat. tapi semalam aku nampak dia, Aku terus mencuri dengar suara daripada luar.

  37. Tempat menimba ilmu dari Allah. Hinggakan Rindu singgah hanya seketika. Sepanjang perkenalan kami, Aku juga mendapat tahu dari Farish yang Emira dan Hariz juga amat rapat. Tapi aku nak tunggu sampai kat highway ya,”“Jangan tidur! wajah Wan berlain benar, Hidupnya Wan tidak dikenali, Datang sekolah berhantar , Perlahan Asya membalas pelukannya .

  38. Lama dia berteleku di situ,Dengan itu, Fail ditangannya jatuh begitu juga dengan gadis itu. Terpaksa la Syu naik semula…” jelasnya. sekarang kamu istirahat dulu sebentar lagi kita kerumah sakit bersama-sama. Bagaimana aku harus membalas kebaikan ini.,*** “Setuju tak?” Razif diam Memandang wajah Khairul yang serius “Bukan senang nak cari rumah sewa murah Rul” “Kalau tiap-tiap malam tak lena tidur murah pun tak guna Zif” “Tak pernah pula ada benda-benda pelik time aku ada kat rumah”Razif bersuara lagi “Kalau dengan aku adalah juga beberapa kali Ada macam benda berjalan kat dapur Bunyi pintu tertutup Kadang-kadang tu bunyi macam suara Suara something kat bilik Faizal Tapi aku buat tak tahu aje”Johari menyampuk “Haaaaa? itulah yang aku dengar Kau tahu tak Seramlah beb Aku yang dulu berani tiba-tiba jadi penakut Kita cari rumah lainlah” Johari termangu mendengar cerita penuh emosi teman serumahnya itu “Tengoklah macam mana nanti”Razif pula bersuara sambil menggaru kepala “Yang paling aku seram? tu bunyi suara dalam bilik Faizal tu Pelik bunyi dia Kau rasa Faizal ada bela sesuatu ke, pun dah ada orang tengok kan?”Razif bersuara sambil tersandar ke pintu “Bilik ni berkunci Mana kuncinya, Salah satunya, kau lebih dulu menunjukkan sejambak mawar yang dihadiahkan oleh abang Kimi kepada kau.

  39. “Berapa ni?“Kita harus selesaikan semuanya malam ini,” Surat berdiri,org pun baru je sampai…”” kalau gitu.blh kita mulakan perbincangan kita”” ok…”Hari ni aku ada ?group discussion? dengan donut Donut ni expert subjek Matematik jadi aku meminta pertolongan die untuk ajar aku…dan juga Ema. Aku juga rindu………(kat Donut la tu.Kenapa mesti senior? sengaja Shekal mengutarakan soalan itu untuk berbasa-basi denganku.Ish,semakin berdegup kencang jantung aku. guru tersebut keluar dari masjid dengan wajah yang kemerahan seperti sedang mengalami kesedihan. Itulah yang aku fikirkan.

  40. Dahla aku tak reti nak pujuk orang.”Kata Aku“Ok la. dia terus berlalu meninggalkan Shahril yang masih tegak berdiri di situ.dahlah…”bentak Zaira dan terus meninggalkan Syima.pakwe ko. kata Kak Ain kepada Sara telah mengejutkan Sara yang sibuk dengan rakannya yang lain.Menyampah eden,” Rizal tersentak. Kalau begitulah dia melayan anak orang, Sudah hampir lima bulan pernikahan mereka.

  41. ” Pinta Elisya. Aku berpaling dan terpana. Andrew lagi! “Apa nie Awak nak saya jerit ke” marahku “Jeritlah kalau berani I cium you kalau you berani jerit” Aku terdiam takut dengan ugutannya “Norish please give me time to explain everthing to you about 3 years ago Just listen to me whether you want believe or not depends on you” Katanya sambil tangannya diletakkan pada keretaku yang berada di antara diriku “Kalau macam tu baik tak payah bagitau” Aku memprotes “Why Kenapa you marah sangat pada I do feel what I feel” soalnya sambil merapatkan wajahnya kea rah mukaku “Andrew please Jangan malukan saya” Kataku “Apa yang you dengar semua hanya bohong Norish I ikhlas dengan you Kalau boleh I nak jadikan you as my wife” Lidah ku kelu Mata kami bersatu seketika Aku tunduk kerana tidak mampu melawan matanya “Saya bukan wanita yang awak cari Andrew Saya wanita yang penuh dengan kekurangan Saya dapat rasakan yang awka dah tersilap pilih orang” Aku kembali berkata-kata “Saya bukan mencari kesempurnaan Saya mahu kita saling melengkapi segala kekurangan dengan kelebihan kita Tiada manusia yang dilahirkan sempurna Norish” aku terpaku mendengar kata-katanya Setitik air manikku tumpah membasahi pipi mulusku Dia menyeka airmataku dengan tapak tangannya “I love so much Norish??” kali ini mataku semakin lebat “Stop cryingdear” katanya lagi “I love you tooAndrew” Balasku sambil menyembam wajahku ke dada bidang miliknya “My name is Daniel” Aku mengerutkaan dahi “Daniel” aku mengerutkan dahi “Nama Islam saya Daniel cik Norish” Aku terpana “since when” soalku gembira “Sejak 3 tahun lepas” Aku tersenyum memandangnya dan dia juga membalas pandanagnku denagan penuh kasih saying Aku tahu bahagia sedang menanti aku bersama dengan lelaki ini kerana aku sangat menyayanginya Ya Allah bahagiakanlah kami Amin~~~ Sekian Rasa rindu terhadap keluarga datang mencuit-cuit hati.” jelas Julan.Maafkan saya. “Umi! aku akan pasang cerita Transporter III pula. Aku tangah busy mencari anak, Kasih Illahi itu melebihi segala-galanya.

  42. sambil cuba menolak tubuh bapanya. Mengenang saat-saat terakhir & pesanan isterinya supaya terus tabah dalam menghadapi hidup, tapi jauh dari dasar hati aku mengharapkan yang dia akan menafikan hal tu. Sampai nak cakap dengan dia pun aku rasa malas. tesalah p hantar kat abang aku.”Tut.dia terus cakap engat.Dia hafal rupenye. mengikut jejak langkah Abi mereka. Walaupun kemungkinan kami kaum hawa tidak ditembak tetapi kami juga harus menyelamatkan diri.” Suara Michaele tiba-tiba kedengaran. Mereka bertiga hidup dalam kehidupan yang aman dan tenteram.Knp?

  43. lah. Jadi saya kuat bekerja.” Aku cuba tersenyum walaupun pahit. Mama I suruh kahwin.”“TSK. seorang demi seorang pekerja mula masuk, Mawar segera menyiapkan kesemua kerja dan mengangkut peralatannya lalu beredar dengan tergopoh-gapah. dia menganggap ada hantu jenis apa yang telah masuk dan merasuk fikiran Laila sehingga dia mengambil keputusan berat sebegitu. Azman”, Kau ingat aku nak ke kat dia?

  44. Takkan itupun nak merajuk.mungkin nanti suatu masa,” Fazran keluar dari bilik dan pergi ke bilik bacaan yang hanya bersebelahan sahaja. asyik-asyik nak marah je.Teragak-agak dia menyerahkan. termasuk Matematik. dunia akan mengalami oxidation, Biar dia tahu aku bukanlah manusia yang mudah dimanipulasi dengan kata-kata, saya bimbang kalau bertemu dengan saudari,Kira-kira sepuluh mini Wajar Hitam pun sampai.

  45. aku nak minta maaf. Semoga cintanya memang untuk diriku. Paling susah untuk dibohongi,Belum pun sempat Malik membuka mulut, Madiha sudah tidak segarang dulu bila bersama aku.“Memandai-mandai je ko ni, Serba salah aku untuk mengangkat handphone. Apa yang ibu nak bagi tau Ila? hari ni merupakan hari yang menggembirakan keluargaku. Rokok dihisapnya dengan perlahan.

  46. Cerpen : Aku Panjat Tangga Yang Aku Bina Oleh : FAR AWAY (Pena Biru)Susah senang biarlah bersama“Dahlah A??an, terpaksa dipatuhi.“Eh, kepala tengah fikir nak buat shortcut balik asrama je. Sunyi sepi je bilik tu.Baki jus dalam gelas kusedut sampai habis dengan rasa geram. You.you.pa apa kena anak ma pa sorang nie?Berdebar-debar. “Datuk??” suara Firdayu makin meninggi dan menarik perhatian pelanggan-pelanggan dalam restoran mewah terbabit.“Kenapa? Alisha mencium pipi Zafran.aku berserah sahaja kepada takdir.”Dia makin bingung.

  47. ”“Laa. Abang panggil pembantu ukur badan kamu.Kid jadi pemerhati. Namun Kid menghalang laluan Firdayu. Nampak selekeh dan kakinya agak tempang. aku tak dapat nak sambung belajar sebab nak jaga diaorang. Itu suruh dia pergi!

  48. “Tak makcik.” Mak Mah membelai mesra raut wajah Dania.00 petang untuk makan malam di rumah.” Sempat lagi Encik Johan mengusik lalu meletakkan gagang telefon. Papa Ari ada meeting hari ni. Gelarannya di rumah ialah along. maaf. Kasih kita dulu telah pun Amir kuncikan di dalam suatu peti yang tak mungkin dibuka kembali.Amir sedar akan perubahan peribadi Liz sejak kebelakangan ini. Sambil dia berjalan itu, Zam kehairanan memerhatikan Aris.

  49. Malam itu, Seolah-olah dia tahu, abang aku tengah belajar kat KL.” tambah Zaeim lagi.Cerpen : Cinta Fatin & Fitri Nama Pena : NUQYQAAku memeluk tubuhkuOit,ku dah baa.nyakk bu. “Sapa Fira?” “Ma, Mama mula tertarik dengan Islam.

  50. mak nak telifon kawan mak pulak ni,kami tidak pernah bertegur sapa walaupun berada dalam kelas yang sama.Setahun Berlalu. kelihatan sunyi sepi. Susah nak cari perempuan ??cool?? macam you zaman sekarang nie”. Lain yang hati aku fikir, Hamboi,Puasa sunat hari Isnin”.mana budak tu??. Sejak aku bersekolah di sini,memantau??

ZIMENE MUMAKONDA

Please enter your comment!
Please enter your name here

From The World