Sata gives banned Malawian opposition TV/radio licence to broadcast from Zambia

Date:

Atupele Muluzi

Newly elected Zambia President Michael Sata has granted Malawi’s opposition United Democratic Front (UDF) a television broadcasting licence, UDF presidential aspirant Atupele Muluzi has confirmed to Malawian media.

The development means Joy-TV, which Malawi Communications Regulatory Authority (Macra) denied local television broadcasts in 2007, will be beaming its programmes from Chipata in Zambia via satellite.
In an interview on Sunday, Atupele, who is son to former President Bakili Muluzi, said he forwarded his request when he had gone to congratulate President Sata on his election.
“When I went to convey my congratulations for the election, as you know that he is a long time old friend to former president Dr Bakili Muluzi, I was extremely well received by His Excellency [Sata] who knows well how the situation is here.
“I [therefore] did ask him if it was possible to allow us to be broadcasting from Chipata, a television which he accepted and he even informed our Malawi’s High Commissioner [David Bandawe] of that development,” Atupele said.
Last week Sata refused to attend the COMESA summit in Malawi saying he was a prohibited immigrant.

(Visited 26 times, 1 visits today)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

Featured Video

click to play

Popular

More like this
Related

MOTHER CAUGHT RED HANDED BEING CHEWED BY HER BIOLOGICAL SON IN ZAMBIA

A 45-year-old mother of Chipili has been caught red...

See How This Female Student Was Caught Doing In Class While Learning (Watch Vide)

A young female student has gone viral after she...

Scandal As Pastor Catches His Junior Pastor B0nking His Wife (Watch Video)

A dramatic scene occurred when a pastor discovered his...

Two Female Students Caught On Camera Fighting Over A Boyfriend, One Left Unconscious (See Photos)

A serious brawl between two young girls was captured...